Tiedätkö mitä huomioida lasten talvihaalaria ostaessasi?

Syksy on taas täällä ja pian on aika suunnata ajatukset kohti tulevaa talvea ja talvivaatteita. Lasten talvihaalarit, toppahanskat, lämpimät pipot ja monet muut tekevät hiljalleen tuloaan eteisen kaappeihin. Ulkoiluvaatteisiin liittyy aina paljon teknistä tietoa, joka pitäisi ottaa huomioon oikeanlaisia varusteita ostaessa. Välillä tuotteiden tekniset merkinnät ovat hankalia ymmärtää ja valinnanvaikeus saattaa iskeä. Listasimme alle tärkeimmät asiat, jotka sinun on hyvä huomioida juuri oikeaa talvihaalaria valitessasi:

  1. Vesipilariarvo – mikä ihme se on? Ulkoiluvaatteiden vedenpitävyyttä kuvataan vesipilariarvolla. Ulkovaatteen kangas on varmasti vedenpitävä, kun sen vesipilariarvo on 3000. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kangas on kestänyt testissä 3000 mm vettä.  Ulkovaate kestää sitä enemmän vettä, mitä korkeampi sille myönnetty vesipilariarvo on. Kun olet hankkimassa haalaria leikki-ikäiselle lapsellesi, suosittelemme valitsemaan haalarin vähintään 8000:n vesipilariarvolla
  2. Teipatut saumat ovat erittäin tärkeä osa vedenpitävää ulkoiluvaatetta. Ne tehostavat vaatteen vedenpitävyyttä. Pienemmille lapsille suosittelemme haalaria, joka on teipattu erityisesti hartioista ja haaroista.
  3. Hankauksen kesto – mitä tämä tarkoittaa? Hankauksen kestolla kuvataan yksinkertaisesti sitä, kuinka kestävää ulkoiluvaatteen materiaali on. Mitä korkeampi luku, sitä kestävämpi tuotteen materiaali on. Testivoittaja Reima Stavangerin kankaan kestävyysluku on esimerkiksi 80 000.

Pitämällä mielessäsi nämä kolme asiaa, olet heti askeleen lähempänä oikeanlaisen ja kestävän toppahaalarin löytämistä. Lisäksi tärkeää on ottaa huomioon haalarin tuulenpitävyys ja hengittävyys. Sopivan kokoinen huppu suojaa lastasi tehokkaasti tuulelta ja lumipyryltä.

Mutta milloin lapsesi voi alkaa käyttämään uutta haalariaan? Toppahaalarin voi ottaa käyttöön heti kun lämpötila laskee nollan alapuolelle. Sään kylmetessä kerrospukeutuminen tekee haalarista entistä lämpimämmän.

Jäitkö vielä miettimään jotain asiaa? Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä!



Tiedätkö mitä huomioida lasten talvihaalaria ostaessasi?

Lue lisää

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.5.2017 alkaen.

Verkkokauppa

Lykke Kids myy vauva- & lastenvaatteita. Löydät meiltä mm. seuraavat merkit: Livly, Petit Bateau, Falke, For Minis & Mommies, Sophie la Giraffe, Lego & Reima. 

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteita voi tilata verkkokaupasta siirtämällä ne ostoskoriin, ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupassa Sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 020 718 1830 www.paytrail.com

Laskulla maksun toteuttajana on Klarna. Valitessasi Klarnan lasku- tai tilivaihtoehdon voit itse päättää sopivan maksuaikataulun ja lyhennyssumman. Valitsemalla maksutavaksi Klarna Laskun tai Klarna Tilin, sitoudut vastaamaan kaikista maksutavasta aiheutuvista kuluista. Näitä ovat esimerkiksi korot ja muistutusmaksut.


Tilaukset ja maksuvahvistus

Vastaanotettuamme tilauksesi lähetämme Sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, jossa näkyvät tilaustietosi. Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö. 

Jos haluat tehdä muutoksia tilaukseesi, tai mikäli tilauksessa on virheitä, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen info@lykkekids.fi, ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. Mikäli emme jostain syystä voi toteuttaa tilaustasi, ilmoitamme myös siitä mahdollisimman pian.

Toimitustavat ja toimituskulut

Käytämme kaikissa toimituksissa Postia ja toimitus on aina ilmainen. Pienemmät tilaukset lähetämme kirjeenä suoraan kotiisi. Suuremmat paketit toimitamme Sinua lähimpänä olevaan Postin toimipisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin. Mikäli haluat noutaa paketin pakettiautomaatista, voit jättää kommentti-kenttään maininnan mikä automaatti on Sinulle sopivin (esim. Malmin 00700 Hki Prisman pakettiautomaatti).

Toimitustavaksi on myös mahdollista valita nouto Porvoon noutopisteestä, jolloin tuotteilla on ilmainen toimitus Finformin liikkeeseen, Lundinkatu 7, 06100 Porvoo (ark. 10:00-17:30 / la 10:00-14:00). 

Toimitusaika

Pyrimme toimittamaan tilaukset mahdollisimman nopeasti, postitamme tilaukset 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Emme kuitenkaan vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai niiden aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme verkkokaupan sivuilla tiedossa olevista poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Mikäli tilaamasi tuote ei vastaa odotuksiasi tai haluat toisen koon, on vaihto- tai palautus mahdollista tehdä 14 päivän sisällä toimituksesta. Tuotteen on oltava alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Kaikki tuotteet on mahdollista vaihtaa tai palauttaa, lukuun ottamatta uima-asuja, alusvaatteita tai muita hygieniatarvikkeita. Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@lykkekids.fi, jotta voimme varmistua siitä, että toivomasi tuote on saatavilla ja voimme varata sen sinulle valmiiksi.

Tuotteita on mahdollista palauttaa kahdella tavalla; joko suoraan liikkeeseemme tai Postin palautuspalvelun kautta. Käyttäessäsi Postin palautuspalvelua pyydämme että pakkaat tuotteet yhdessä palautuslomakkeen kanssa postipussiin, ja liität pussiin palautuskoodin 648370 (Lykke Kids Oy Ab) .

Molemmat palautusmenetelmät ovat sinulle kuluttomia.

Peruuttamisen vaikutukset

Tarkistettuamme vastaanottamamme palautetut tuotteet suoritamme takaisinmaksun viivytyksettä viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta. Suoritamme takaisinmaksun alkuperäisellä maksutavalla. Koska toimituskulu on sama riippumatta tilauksen koosta, hyvitämme toimituskulut ainoastaan jos koko tilaus palautetaan. Mikäli ainoastaan osa tilauksesta palautetaan tai vaihdetaan, ei toimituskuluja hyvitetä.

Tuotteet on lähetettävä takaisin viivytyksettä tai viimeistään 14 päivän kuluessa siitä kun palautusilmoitus on tehty. Määräaikaa on noudatettu kun tuotteet on lähetetty takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti osoitteeseen info@lykkekids.fi. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.